tisdag 17 maj 2011

Våran vår.

Jag är ju ingen LIVE-bloggare om man säger så. Såhär en vecka i efterhand kanske jag glömt allt men Stockholm alltså: Älskar det. För mig är ju Stockholm ~exotiskt~ så ursäkta spektaklet. Men jag var iallafall med om varmaste dagen för alltid. Kändes som en annan värld, eller som jag kan tänka mig att det känns utomlands.

Jag och Klara åkte tåg och vi fick fina kupé-kamrater både på dit och hemvägen.
Efter att Klara åkt iväg till sin kanske-framtid gick jag omkring i ett nyvaket Stockholm och låtsades att jag var på väg till jobbet, eller skolan, eller hem och det slutade med att jag satte mig i kungsträdgården under körsbärsträden och väntade tills affärerna skulle öppna.

Det var alltså UTOMJORDISKT varmt denna dag, eller så hade jag bara klätt mig fel. Var tillochmed tvungen att köra ett klädbyte mitt i dagen annars hade jag nog inte överlevt. Hade mitt temporära hem i ett värdeskåp på centralen (som jag förövrigt var tvungen att betala två ggr pga mitt klädbyte eftersom där gäller tydligen också utgång=hemgång och som inte är att rekommendera om man är helt ensam och inte vill klä av sig i folkvimlet.)

Gick omkring och dog nästan av stressen, värmen, ensamheten så jag köpte ett tunnelbanekort och åkte till söder och satte mig i en park och åt lunch *pretto* och var där och bara gick omkring resten av dagen. Tills jag möter upp Klara på medborgarplatsen och vi bara också fortsätter att promenera. Vi äter två middagar på rad i olika stadsdelar och när vi är trötta på att gå tänkte vi åka tunnelbana tills vi inte orkade längre och bara kliva av någon hemlig stans men vi tröttnade på det också ganska snabbt och klev av efter tre stationer söderut och åkte tillbaka till gamla stan och satt vid vattnet och bara tittade på världen. Och alla människor!

Sen var det dags att åka hem och tåget blev till slut 5 timmar försenat och hela dagen efteråt blev förstörd men det gör inte så mycket i efterhand för det var en mycket fin och välbehövlig dag.

Över till ~real life~. Den s.k helvetesveckan kickades igång igår! Startade med jobb, repkväll, fortsatte idag med samhällsseminarium och fortsätter imorgon med operation kulturfestival på kvällen, sedan konsert i caffan på torsdagkväll och på kulturnatta på lördag. Är så inihelvetes nervös. Men alltså, jag gör det bara. Det blir bra. Måste våga utmaningar. Annars går det ju inte. Livet går ju inte framåt om man inte får vara rädd ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar