onsdag 4 maj 2011

whistle along if you're not immortal

Under de senaste timmarna har det hänt så mycket. Min lillebror fyller 13 idag så jag har ätit jordgubbstårta och druckit kaffe men det är en annan historia. På hålet idag blev det boktema och jag var på biblioteket, tryckeriet och bokhandlare under loppet av 1 timme.

Jag gick och kollade till min egna bok på morgonen och hur det gick med den. Kom tillbaka på eftermiddagen och hämtade dem. Blev så överraskad för jag hade beställt fem men fick tio på köpet! Var så glad, så glad och ville bara klappa på den när vi kom ut ifrån tryckeriet. Gick omkring på stan med bokhögen och ville aldrig släppa den. Det är klart! Den är klar! Och så fin. En knäpp grej: När jag låg och funderade häromkvällen när jag skulle sova så slog det mig: jag har inte skrivit någonstans i hela boken vem författaren är. Fick lite panik. Känns komiskt och tragiskt på samma gång. Här har jag skrivit i rapporten om hur jag ska stå för mina ord, och så GLÖMMER jag att skriva mitt namn. Får signera dem lite snitsigt helt enkelt istället.
En annan sak, jag trodde det skulle bli enkelt och lämna ifrån sig den, jag trodde jag skulle vilja att alla läste den men det känns inte lika lätt längre. Det är ungefär mina känslor de senaste tre åren samlade på ca. 103 sidor (glömde sidnumrering också i inlämningshetsen men det är ju inte hela världen). Det är jobbigt men också något jag måste. Men hur förklarar man för någon man borde känna mest av allt men inte gör det att man känner såhär som den inte vet ett dugg om?

Jag fick även idag mitt schema för sommaren. 95 % från den 20 juni till den 7 augusti. Sen ska jag göra något riktigt roligt för pengarna arbetet ger.

Den tredje och kanske knäppaste (knäpp pga av att jag nästan aldrig är allvarligt impulsiv) saken är att om ca. när som helst kommer jag och klara boka en tågbiljett till stockholm! på tisdag! klara ska titta på skola och jag ska titta på staden. Nä, men jag ska väl titta på kläder, skivor, skor, böcker, människor och dricka lite kaffe kanske. Två tågnätter och tidiga mornar tillsammans med klara och en ensam dag i en storstad känner jag är precis vad jag behöver nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar